Wandelcoaching

Wandelen & coachen
Dit is een goede combinatie. Buiten zijn helpt het lichaam en de geest beter te ontspannen. De natuur, zonlicht en zuurstof stimuleren herstel en het verminderd stress. Moeilijke onderwerpen worden wandelend makkelijker besproken, omdat je elkaar niet hoeft aan te kijken. Je hersenen worden beter doorbloed tijdens het lopen. De steeds veranderende omgeving stimuleert om anders te kijken, te denken en te doen en activeert creatief denken. Je ervaart ruimte in je hoofd. Inzichten ontstaan als vanzelf en hebben diepe impact. Alle zintuigen worden aangesproken en versterken het bewustzijn. Acceptatie is een belangrijke voorwaarde om écht te kunnen veranderen. De natuur helpt je daarbij, omdat de natuur is zoals die is.

Wetenschap & wandelcoaching
Bewegen in de natuur is goed voor je, wetenschappelijk onderbouwde onderzoeken tonen dit aan.
Hoogleraar Agnes van den Berg onderzocht de effecten van een wandelcoach traject. De uitkomst is zeer positief!

  • meer energie;
  • meer concentratie;
  • meer mildheid en acceptatie;
  • meer zelfvertrouwen;
  • meer tevredenheid met het leven;
  • meer werkplezier;
  • meer bevlogenheid;
  • meer leven in het moment;
  • verbetering van sociale relaties;
  • en je bent vaker in de natuur.